Wszystko o Ceresie i Serverach
linux
1. Ściągamy plik hldsupdatetool.bin przy pomocy wget:
wget http://storefront.steampowered.com/down … tetool.bin
2. Ściągniętemu plikowi hldsupdatetool.bin nadajemy prawa chmod +x:
chmod +x hldsupdatetool.bin
3. Odpalamy hldsupdatetool.bin.
./hldsupdatetool.bin
4. Czytamy pojawiającą się licencję i wpisujemy:
yes
5. Został ściągnięty plik steam któremu nadajemy prawa chmod +x:
chmod +x ./steam
6. Teraz odpalamy z odpowiednimi parametrami plik steam który ściągneliśmy.
./steam -command update -game cstrike -dir ~/hlds_l -verify_all -retry
Po wykonaniu powyższych komend rozpocznie się ściąganie plików serwerowych counter-strike’a które zajmują ponad 300 MB, więc na pewno zajmie to troche czasu.
-game cstrike - Parametr definiuje dla jakiej gdy mają być ściągnięte pliki serwerowe. W naszym wypadku cstrike.
-dir ~/hlds_l - Definiuje nazwe katalogu do którego mają zostać ściągnięte pliki serwera. W naszym wypadku hlds_l
-verify_all - Parametr ten sprawdza poprawność wszystkich plików serwerowych.
-retry - Parametr ten wznawia zerwane co 30 sekund połączenie z serwerami steam w przypadku gdy są one zajęte.
II. Pierwsze uruchomienie.
Po ściągnięciu plików przechodzimy do pierwszego uruchomienia naszego serwera. Robimy to w następujący sposób:
1. Wchodzimy do katalogu gdzie z nowościągniętymi plikami, czyli w naszym przypadku hlds_l.
cd hlds_l
2. Uruchamiamy hlds_run z dobranymi przez nas parametrami.
Przykład:
./hlds_run -game cstrike +port 27015 +ip 89.177.0.1 +maxplayers 16 +map de_dust2 +exec server.cfg
-game cstrike - Wybór dla jakiej gry ma zostać odpalony serwer. W naszym wypadku cstrike.
+port 27015 - Tutaj ustawiamy port na jakim ma pracować nasz serwer.
+ip 89.177.0.1 - Tutaj wpisujemy zewnętrzne ip naszego serwera.
+maxplayers 16 - Maksymalna liczba graczy.
+map de_dust2 - Mapa która będzie ładowana wraz ze startem serwera.
+exec server.cfg - Parametr ten wczytuje konfigurację naszego serwera z pliku server.cfg.
win
I. Sciągamy potrzebne pliki.
HLDS Update Tool
http://storefront.steampowered.com/down … tetool.exe
II. Instalacja.
Po ściągnieciu pliku trzeba go uruchomic z takimi parametrami:
hldsupdatetool.exe -command update -game cstrike -dir c:\HLServer
Gdzie c:\HLServer to sciezka gdzie serwer ma byc sciagniety.
Parametry te nalezy wpisac w lini polecen.
Teraz powinien zaczac sie sciagac serwer do lokalizacji ktora wyzej podalismy.
III. Konfiguracja.
1. Odpalamy C:\HLServer\hlds.exe
Jeżeli nie masz pliku hlds.exe bądź wyskakuje jakiś błąd wróć do poprzedniego kroku i wykonuj go dopuki nie uzyskasz napisu
Kod:
HLDS installation up to date
2. Przechodzimy do konfiguracji:
• Game: Counter-Strike
• Server name: Nazwa.naszego.servera (można wpisać w server.cfg / hostname „nazwa”)
• Map: jakaś.mapa (np. de_dust2)
• Network: Internet/LAN (zależy od tego czy Server stawiamy na lanie, czy na necie)
• Max players: maxymalna ilość graczy na serwerze (ilość slotów – np. 16)
• UDP Port: 27015/27016 etc. (Jeżeli gramy z tego samego kompa ustawiamy 27016)
• RCON Password: password (nie trzeba tłumaczyc, mozna dopisać w server.cfg „rcon_password password”).
Oraz zaznaczamy/odznaczamy, czy server ma być chroniony Vac’iem (Valve Anty Cheat).
3. Odpalamy: Start Server
Server konfigurować można także w:
• server.cfg (tutaj wpisujemy wszystkie ustawienia)
• mapcycle.txt (tutaj ustawiamy ‘mapcycle’, czyli kolejność automatycznych zmian map na serwerze)
Do konfiguracji server.cfg możemy użyć:
http://server.counter-strike.net/configs.htm
Mapcycle najlepiej skonfigurować sobie samemu. W mapcycle.cfg możemy umieścić wszystkie mapy, jakie mamy w cstrike\maps (również te, które sami dodamy).
IV. Extra
Jesli komuś nie odpowiada ten graficzny interface HLDS można odpalić hlds tak aby wygłądał kiedyś
W tym celu klikamy prawym myszy w menu Games na ikonie Dedicated server i edytujemy Parameters (button)
dodajemy text -console
i od teraz po odpaleniu serwera widzimy wszstko co sie dzieje.
Offline